Evidenta persoanei
INFORMAȚII GENERALE DESPRE CARTEA ELECTRONICĂ DE IDENTITATE
1. Modalitate programare online
Programările pentru cartea electronică de identitate se realizează exclusiv online, prin accesarea portalului HUB Servicii MAI: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/
Conform Ordonanței de urgență 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, Art.16 alin.( (3)– De la data realizării condiţiilor tehnice pentru eliberarea cărţii electronice de identitate, cetăţenii români pot opta pentru eliberarea:
- a) unei cărţi electronice de identitate;
- b) unei cărţi de identitate simple.
- Cererea pentru eliberarea cărții electronice de identitate se soluţionează de către orice serviciu public comunitar de evidenţă a persoanelor, indiferent de locul de domiciliu sau de reşedinţă al persoanei fizice.
- Cererile pentru cartea de identitate simplă, cartea de identitate provizorie și viza de reședință se pot depune doar la Serviciul public comunitar de evidență a persoanelor de la locul de domiciliu.
- Cartea Electronică de Identitate poate fi ridicată de la nivelul oricărui SPCLEP în funcție de opțiunea solicitantului exprimată DOAR la momentul depunerii cererii. În situația în care solicitantul optează pentru ridicarea C.E.I. de la alt SPCLEP termenul de eliberare se prelungește cu 10 zile lucrătoare față de cel stabilit la nivelul SPCLEP la care cererea a fost depusă.
2. Tarif CEI și modalitate de plată
Prima Carte Electronică de Identitate (CEI) se eliberează gratuit pentru cetățenii români începând cu vârsta de 14 ani, în limita fondurilor asigurate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Tarif CEI 0‐14 ani ‐ 70 lei
Tarif Carte Identitate Simplă(fără CIP) ‐ 40 lei
Plata se poate efectua DOAR la CEC BANK sau la automatele de plată SELFPAY.
3. Cartea de identitate electronică pentru MINORI
Minorul cu vârsta sub 14 ani care depune cererea pentru eliberarea actului de identitate electronic trebuie să fie însoțit de către AMBII părinți sau, după caz, de reprezentantul său legal.
Tarif CEI 0‐14 ani ‐ 70 lei.
Minorul cu vârsta între 14 ‐ 18 ani depune cererea pentru eliberarea actului de identitate însoțit de unul dintre părinți sau, după caz, de reprezentantul său legal.
Până la împlinirea vârstei de 14 ani, cartea electronică de identitate, se eliberează astfel:
- a) pentru minorii cu vârsta de la 0 până la 12 ani fără imaginile impresiunilor papilare;
- b) începând cu vârsta de 12 ani, minorilor li se eliberează cărți electronice de identitate cu imaginile impresiunilor papilare.
4. Termen eliberare CEI ‐ 10-14 zile
Pentru alte informații puteți accesa https://carteadeidentitate.gov.ro
!!! IMPORTANT ‐ Vă puteți prezenta la sediul SPCLEP Dumbrăvița în vederea eliberării CEI după cel puțin 2 zile lucrătoare de la mesajul primit pe e-mail.
La momentul înmânării trebuie să aveți pregătite 2 coduri de validare: 1 cod format din 4 cifre și 1 cod format din 6 cifre. Ulterior acesta poate fi schimbat.
5. Termen de valabilitate CEI/CIS (Carte de identitate simplă):
Cartea de identitate simplă și cartea electronică de identitate se eliberează:
- a) cu valabilitate de 2 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 0 ‐ 2 ani;
- b) cu valabilitate de 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 2 și 14 ani;
- c) cu valabilitate de 5 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 și 18 ani;
- d) cu valabilitate de 10 ani, după împlinirea vârstei de 18 ani;
- e) cu valabilitate nelimitată, după împlinirea vârstei de 70 de ani.
CIS – nu este document de călătorie (nu poate fi utilizată în afara României);
– poate face dovada identității cetățeanului doar pe teritoriul României;
– nu permite accesarea serviciilor electronice.
IMPORTANT !!!! – Nu există posibilitatea eliberării în regim de urgență.
Telefon:
0735 547587
0735 547591
Program cu publicul:
1. CEI/CI simplă (conform programării pe site -ul https://hub.mai.gov.ro)
Preluări cereri:
Luni – miercuri: 8:30-13:00
Joi: 13:00-17:00
Eliberări
Vineri: 8:30-12:00
2. CEI/CI simplă situații deosebite – fără programare prealabilă
Preluări cereri
Joi: 8:30-10:00
Eliberări
Vineri: 8:30-12:00
3. Reședință/ CI provizorii fără programare prealabilă
Preluări cereri
Joi: 9:00-10:00
Eliberări
Vineri: 8:30-12:00
4. Eliberari acte de identitate:
Vineri: 8:30 – 12:00
Acte de identitate
Conform Ordonanței de Urgență 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, Art.16 alin(3) -Actul de identitate care se eliberează cetățeanului român este cartea electronică de identitate (C.E.I.) sau carte de identitate simplă (C.I.S.).
În acest moment, se pot elibera cărți electronice de identitate pentru persoanele cu vârsta între 0 și 14 ani – cu plata unei taxe de 70 de lei, iar pentru persoanele cu vârsta peste 14 ani – gratuit, pentru prima C.E.I.
ACHITARE TAXE
Prima carte electronică de identitate (C.E.I.) se eliberează gratuit pentru cetățenii români, începând cu vârsta de 14 ani.
Eliberarea unei noi C.E.I. (spre exemplu, dacă ai avut deja C.E.I. și ți-ai schimbat numele sau în cazul pierderii C.E.I.) se realizează în baza documentului care face dovada achitării contravalorii actului electronic de identitate, în valoare de 70 lei.
Pentru eliberarea C.E.I. înainte de împlinirea vârstei de 14 ani, părinții minorului achită taxa privind contravaloarea actului electronic de identitate în valoare de 70 lei.
Minorii care solicită eliberarea C.E.I. cu maxim 30 zile înainte de împlinirea vârstei de 14 ani, beneficiază de gratuitate.
Contravaloarea cărții electronice de identitate (C.E.I.) se achită la ghișeele unităților CEC BANK în contul colector al Companiei Naționale “Imprimeria Națională” și stațiile SelfPay.
Contravaloarea cărții de identitate simple (C.I.S.), în cuantum de 40 lei, se achită la ghișeele unităților CEC BANK în contul colector al Companiei Naționale “Imprimeria Națională” și stațiile SelfPay.
Contravaloarea cărții de identitate provizorie ( C.I.P.), în cuantum de 1 leu se achită la casieria Primăriei Dumbrăvița.
1. Eliberarea cărții electronice de identitate la expirarea termenului de valabilitate, modificarea datelor de stare civilă, anularea documentului, schimbarea sexului, a fizionomiei sau în cazul preschimbării actului de identitate:
- actul de identitate;
- certificatul de naştere (original);
- certificatul de căsătorie (original), în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor;
- certificatul/hotărârea judecătorească de divorţ definitivă/irevocabilă (original), după caz;
- documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu (original): pentru persoanele care nu au înscris imobilul în cartea funciară sau, după caz, cele pentru care datele din evidențele Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) nu returnează informațiile necesare emiterii C.E.I.
Dacă solicitantul C.E.I. nu este proprietar al imobilului , dovada adresei de domiciliu se face conform documentelor menționate anterior, însoțite de consimțământul găzduitorului (proprietarului) care poate fi dat în fața lucrătorului din cadrul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, a poliţistului de siguranţă publică, a notarului public ori a funcţionarului misiunii diplomatice sau oficiului consular al României.
- dovada achitării contravalorii actului de identitate, după caz.
2. Eliberarea cărții electronice de identitate pentru minorii cu vârsta sub 14 ani:
- certificatul de naştere (original);
- actul de identitate (original) al părinţilor sau al reprezentantului legal, document cu care se realizează și dovada adresei de domiciliu;
- certificatul de căsătorie al părinţilor (original) ori certificatul de divorţ însoţit de acordul parental/hotărârea judecătorească de divorţ definitivă/irevocabilă, după caz, în situaţia în care părinţii sunt divorţaţi;
- dovada achitării contravalorii actului de identitate.
Cererea se semnează de către ambii părinţi.
Pentru minorul însoţit numai de unul dintre părinţi, se prezintă declaraţia celuilalt părinte (prin care este de acord cu eliberarea actului de identitate), autentificată la misiunea diplomatică a României din statul în care acesta se află, la notarul public din ţară ori la autorităţile străine competente (tradusă şi legalizată potrivit normelor legale în vigoare).
Observații:
- Imaginile impresiunilor papilare nu se preiau pentru minorii cu vârsta de la 0 până la 12 ani;
- Începând cu vârsta de 12 ani, C.E.I. se eliberează cu imaginile impresiunilor papilare;
- CEI se înmânează unuia dintre părinți/persoanei menționate la art. 121 din O.U.G. nr. 97/2005, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Minorilor care nu au împlinit vârsta de 14 ani, nu li se eliberează carte de identitate simplă.
3. Eliberarea cărții electronice de identitate la împlinirea vârstei de 14 ani:
- certificatul de naştere (original);
- actul de identitate (original) al unuia dintre părinţi sau al reprezentantului legal, document cu care se realizează și dovada adresei de domiciliu;
- certificatul de căsătorie al părinţilor ori certificatul de divorţ însoţit de acordul parental/hotărârea judecătorească de divorţ definitivă/irevocabilă, după caz, în situaţia în care părinţii sunt divorţaţi (original);
- dovada achitării contravalorii actului de identitate, după caz.
Minorul se prezintă însoţit de unul dintre părinţi sau, după caz, de reprezentantul său legal.
Pentru minorul care, deşi a fost încredinţat prin hotărâre judecătorească unuia dintre părinţi, locuieşte statornic la celalalt părinte, se solicită declaraţia de consimţământ a părintelui căruia i-a fost încredinţat, din care să rezulte că este de acord ca în actul de identitate al minorului să fie înscrisă adresa la care acesta locuieşte statornic.
4. Înscrierea în actul de identitate a mențiunii privind stabilirea reședinței:
- cererea pentru înscrierea în actul de identitate a mențiunii privind stabilirea reședinței;
- actul de identitate al solicitantului;
- actul de identitate al găzduitorului.
- documentul cu care se face dovada adresei de reședință, original și copie.
Dacă dovada adresei de reședință se face cu declarația scrisă a găzduitorului, aceasta se consemnează pe cererea pentru eliberarea actului de identitate, în prezența lucrătorului de evidență a persoanelor.
În situația în care găzduitorul nu se poate prezenta, declarația poate fi dată la notarul public, la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate ori în prezența polițistului de la postul de poliție, pentru mediul rural.
5. Eliberarea actului de identitate la schimbarea domiciliului din străinătate în România:
- cererea pentru eliberarea actului de identitate ca urmare a schimbării domiciliului din străinatate în România;
- certificatul de naștere, original;
- certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor, original;
- hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă, după caz, original;
- certificatul de deces al soțului/soției decedat/decedate, în cazul soțului supraviețuitor, original;
- certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, original;
- documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original;
- pașaportul românesc, valabil sau expirat, ori certificatul constatator privind dobândirea cetățeniei române, emis de Ministerul Justiției sau de misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României din străinătate, original;
- actul de identitate și/sau pașaportul, eliberate de autoritățile străine;
- chitanța reprezentând contravaloarea cărții de identitate.
6. Eliberarea cărții de identitate provizorie cetățenilor români cu domiciliul în străinătate, care locuiesc temporar în România:
- cererea pentru eliberarea actului de identitate cetățenilor români cu domiciliul în străinătate și reședința în România;
- pașaportul, aflat în termen de valabilitate, care atestă statutul de cetățean român domiciliat în străinătate, original;
- certificatul de naștere și/sau de căsătorie, eliberate de oficiile de stare civilă române;
- hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă, după caz;
- dovada adresei de reședința din România;
- 3 fotografii mărimea 3×4 cm, având la bază o bandă albă de 7 mm;
- chitanță reprezentând contravaloarea cărții de identitate provizorii.
7. Eliberarea cărții de identitate provizorii când persoana fizică nu poate face dovada adresei de domiciliu:
- cererea pentru eliberarea actului de identitate;
- certificatul de naștere, original;
- certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor, original;
- hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă, după caz, original;
- certificatul de deces al soțului/soției decedat/decedate, în cazul soțului supraviețuitor, original;
- certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, original;
- 3 fotografii marimea 3×4 cm cu banda albă de 7 mm la bază;
- chitanța reprezentând contravaloarea cărții de identitate provizorii.
8. Eliberarea actului de identitate la dobândire cetăţenie română
Actele se prezintă în ORIGINAL – nu se acceptă copii legalizate.
1. Certificatul constatator privind dobândirea cetăţeniei române, emis de Ministerul Justiţiei sau de misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României din străinătate;
2. Certificatul de naştere;
3. Permisul de şedere sau cartea de rezidenţă în România;
4. Un document cu fotografie, cu care solicitantul poate face dovada identităţii, respectiv: actul de identitate /sau paşaportul, eliberate de autorităţile străine, etc.
5. Dovada adresei de domiciliu:
– Extras de carte funciară în cazul imobilelor intabulate emis cu cel mult 30 de zile înainte de depunerea cererii
sau
– Acte încheiate în condiții de validitate prevăzute de legislația română în vigoare privind titlul locativ
sau
– Adeverință de la registrul agricol (ROL) EMISĂ CU CEL MULT 30 DE ZILE ÎNAINTE DE DEPUNEREA DOSARULUI cu denumirea străzii şi numărul imobilului la care îşi stabilesc domiciliul/reşedinţa (doar dacă din documentele care fac dovada proprietăţii nu rezultă explicit aceste aspecte(sat, denumire stradă, număr).
Dacă solicitantul nu este titularul spaţiului de locuit este necesară prezenţa găzduitorului care va prezenta actul de proprietate.
Dacă găzduitorul nu se poate prezenta la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor, declaraţia de primire în spaţiu poate fi consemnată la notarul public (valabilă 3 luni), la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate(valabilă 6 luni) sau în prezenţa poliţistului de la postul de poliţie-pentru mediul rural.
Anunț informativ – privind înregistrarea mai multor persoane la o adresă
INTERDICȚIA ÎNSCRIERII ÎN ACTUL DE IDENTITATE A UNEI ADRESE DE DOMICILIU, DACĂ ÎN R.N.E.P. SUNT ÎNREGISTRATE MAI MULT DE 10 PERSOANE LA ADRESA RESPECTIVĂ ȘI EXCEPȚIILE INSTITUITE DE LEGIUITOR
ART. 28 din O.U.G. nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, republicată, cu modificările și completările ulterioare:
(4) Nu poate fi înscrisă în actul de identitate adresa de domiciliu dacă în RNEP sunt înregistrate mai mult de 10 persoane la adresa respectivă.
(5) Limita prevăzută la alin. (4) nu se aplică în cazul titularului unui drept locativ asupra imobilului situat la adresa membrilor familiei extinse şi al situaţiilor prevăzute la art. 34 alin. (1).
(6) În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă a Guvernului, prin familie extinsă se înţelege titularul dreptului locativ, soţul/soţia acestuia, rudele titularului dreptului locativ ori ale soţului/soţiei în linie dreaptă, precum şi cele în linie colaterală până la al patrulea grad inclusiv.
După caz:
– Certificatul de căsătorie în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor);
– Hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă / Certificat de divorţ;
– Certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul soţului supravieţuitor.
Certificatele de stare civilă prezentate de solicitant trebuie să fie emise de oficiile de stare civilă române, iar pentru hotărârile judecătoreşti privind statutul civil al titularului, pronunţate în străinătate şi investite cu formulă executorie, se prezintă copii traduse și legalizate.
Solicitanţii a căror naştere sau căsătorie nu a fost înregistrată în registrele de stare civilă române vor solicita transcrierea certificatelor de stare civilă obţinute în străinătate, atât pentru ei, cât şi pentru copiii minori.
În situaţia în care numai unul dintre părinţi îşi schimbă domiciliul din străinătate în România, împreună cu copiii minori, este necesar consiţământul celuilalt părinte, dat in formă autentică la notarul public, sau copia hotărârii judecătoreşti prin care copiii au fost încredinţaţi părintelui care îşi schimbă domiciliul in România, situaţie în care se depune copia hotărârii judecătoreşti rămase definitivă, irevocabilă, investită cu formulă executorie.
La eliberarea actului de identitate, solicitantul va preda legitimaţia eliberată de Oficiul român pentru Imigrări, iar în situaţia în care nu mai deţine acest document va da o declaraţie în acest sens.