Căsătorii
1. Căsătoria între cetăţeni români
Nou 2025 !!! Din motive tehnice oficierea căsătoriei se va face doar la sediul Serviciului de stare civilă.
Declarația de căsătorie se face personal de către viitorii soți în fața ofițerului de stare civilă.
Acte necesare:
– Acte identitate valabile ale ambilor soți (original). Unul dintre soți trebuie să aibă domiciliul sau reședința în comuna Dumbrăvița;
– Certificate de naștere ale viitorilor soți (original);
– Certificate medicale prenupțiale eliberate de medic, cu mențiunea expresă «se poate căsători»; certificatele prenupțiale sunt valabile 30 zile calendaristice de la data emiterii până la data oficierii și trebuie să poarte sigiliul unității sanitare, semnătura și parafa medicului;
– Cei doi martori vor prezenta actele de identitate în original în ziua oficierii căsătoriei (nu este necesară prezentarea fotocopiilor la depunerea dosarului);
– După caz, acte din care să rezulte desfacerea/încetarea căsătoriilor anterioare:
• Certificatul de deces al soțului/soției în original a certificatului de căsătorie;
• Sentința de divorț definitivă(irevocabilă) în original;
- Certificatul de naștere sau de căsătorie, cu mențiunea de desfacere a căsătoriei în original;
- Certificatul de divorț (în cazul divorțului pe cale administrativă) în original;
– Taxa oficiere căsătorie + eliberare certificat conform listei cu taxe afișată pe site.
Atenție! Nu sunt acceptate copii legalizate ale documentelor.
Cetățenii români care domiciliază pe teritoriul României nu se pot legitima decât cu carte de identitate, carte de identitate provizorie sau buletin.
Verificați corectitudinea datelor și nu plastifiați certificatele!
2. Căsătoria între un cetățean român și unul străin
Cetățeanul român va prezenta actele menționate la «Căsătoria între cetățeni români»
Atenție!
Cetățenii români care domiciliază pe teritoriul României nu se pot legitima decât cu carte de identitate, carte de identitate provizorie sau buletin.
În toate cazurile în care intenţionaţi să încheiaţi căsătoria cu un cetăţean străin vă îndrumăm să solicitaţi informaţii personal la sediul S.P.C.L.E.P Dumbrăvița.
Acte necesare cetățean străin:
– Certificat medical prenupțial eliberat de un medic din România, care să poarte mențiunea «Se poate căsători»;
– Pașaport (original) – în care să fie aplicată viza de intrare pe teritoriul României – sau act de identitate, (original – în cazul cetățenilor din statele membre ale U.E.);
– Actul de identitate al cetățeanului străin și viza acordată acestuia în vederea șederii pe teritoriul României trebuie să fie valabile atât la data depunerii dosarului de căsătorie cât și la data oficierii căsătoriei;
– Certificat de naștere, (original) și după caz: apostilat cu Apostila Convenției de la Haga sau supralegalizat în funcție de statul emitent. Certificatul de naștere va fi tradus și legalizat la un birou notarial de pe teritoriul României;
– Dovada eliberată/autentificată de misiunile diplomatice/oficiile consulare acreditate în România din care să rezulte că cetățeanul străin îndeplinește condițiile de fond cerute de legea sa națională și nu există impedimente pentru încheierea căsătoriei în România;
– Pentru cetățenii statelor cu care România a încheiat tratate, convenții sau acorduri de asistență juridică în materie civilă ori de dreptul familiei vor prezenta documente eliberate de autoritățile competente ale statului de cetățenie, datate recent – maximum 3 luni de la emitere;
– Se va atașa și traducerea în limba română, legalizată la un notar din România a dovezii/certificatului menționat anterior;
– Un document care să ateste domiciliul din străinătate al cetățeanului sau declarație pe propria răspundere dată la un birou notarial din România privind domiciliul din țara de origine;
– Declarație pe propria răspundere, autentificată de un notar public privind domiciliul complet din ţara de provenienţă, dacă este cunoscător al limbii române scris/citit, starea civilă înaintea căsătoriei, îndeplinirea condiţiilor de fond cerute de legea sa naţională pentru încheierea unei căsătorii în România şi regimul matrimonial ales;
– După caz, dovada desfacerii căsătoriilor anterioare prin sentinţe de divorţ sau certificate de deces însoţite de certificatele de căsătorie, apostilate sau supralegalizate în funcţie de ţară (vezi informații cu privire la Apostila Convenţiei de la Haga), traduse şi legalizate de un birou notarial de pe teritoriul României;
– În cazul cetăţenilor străini care nu cunosc limba română, la încheierea căsătoriei este obligatorie prezenţa unui interpret autorizat.
3. Căsătorie – eliberare duplicat
Nou! În conformitate cu prevederile art. 158, alin. 1 din HG 255/2024 cererea pentru certificat duplicat/extras sau formular multilingv/Adeverință cu privire la statutul civil se poate depune la oricare primărie/serviciu de stare civilă/SPCLEP din România, indiferent de localitatea în care este întocmit actul de stare civilă sau are domiciliul solicitantul.
Documentul va fi eliberat acolo unde se face solicitarea.
Atenție! Nu se eliberează certificate sau adeverințe de pe actele de căsătorie pentru persoanele decedate.
La Serviciul Stare Civilă Dumbrăvița primirea cererilor pentru duplicate/extrase sau formulare multilingve/Adeverință privind statutul civil se va face doar conform programului de preluări cereri afișat.
Cererea pentru eliberarea certificatelor duplicat/extraselor sau formularelor multilingve de căsătorie poate fi făcută de :
– unul dintre titulari adică unul dintre soți sau împuterniciți ai acestuia: persoană împuternicită cu procură specială notarială/consulară sau avocat cu împuternicire avocațială.
Acte necesare:
– Act identitate solicitant (titular /persoana împuternicită/avocat) în original;
– După caz, Procură specială autentificată de către un notar public în care se va menţiona expres ,,pentru obţinerea de la starea civilă a certificatului/extrasului sau formularului multilingv de căsătorie/ Anexa 9 (după caz) ”, în original;
– În cazul procurilor întocmite la notar în străinătate acestea trebuie sa fie apostilate cf Convenţiei de la Haga (în cazul ţărilor semnatare ale acestei convenţii) sau supralegalizate în cazul țărilor nesemnatare ale Convenției de la Haga. În acest caz trebuie prezentată și o traducere legalizata la un notar in România;
– După caz, împuternicire avocațială completată corect inclusiv la obiectul mandatului, semnată și ștampilată în original. În acest caz va fi prezentată și copie după legitimația de avocat vizată la zi;
-Taxă procesare dosar – 43 lei.
Acte de identitate acceptate:
1. Pentru cetăţenii români cu domiciliul în România:• buletinul/cartea de identitate/cartea de identitate provizorie.
2. Pentru cetăţenii români cu domiciliul în străinătate:
- paşaportul turistic în care să fie menţionat domiciliul în străinătate sau titlu de călătorie.
- Pentru cetăţenii străini:
- paşaportul turistic (cu viză română – dacă este cazul);• actul de identitate cu care a intrat în România (pentru cetăţenii membri ai U.E.)
Notă: persoanele cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate, care au acte de stare civilă înregistrate la Dumbrăvița, pot solicita procurarea certificatelor personal, prin împuternicit cu procură specială/avocat cu împuternicire avocațială sau pe cale diplomatică (la Consulatul României din ţara în care trăiesc).
4. Transcrieri- căsătorie
Atenție! În confomitate cu Art. 98, alin. 4 din HG 255/2024 cererile de transcriere a certificatelor/extraselor de stare civilă/extraselor multilingve ale actelor de stare civilă (cu excepția redobândirii/dobândirii cetățeniei române) se pot depune la oricare S.P.C.L.E.P. sau primărie din cadrul unităţii administrativ-teritoriale unde aceste servicii nu sunt constituite, care va transmite dosarul electronic ofiţerului de stare civilă competent. Certificatul va fi eliberat la primăria unde a fost depus dosarul.
Depunerea dosarului la Starea Civilă a comunei Dumbrăvița se face doar conform programului de preluări cereri, afișat.
Termenul de soluționare a dosarelor este de 30 de zile.
Transcrierea poate fi solicitată și la Ambasada sau Consulatul României din țara unde vă aflați.
Nu se transcrie certificatul de căsătorie concomitent cu transcrierea certificatului de naștere al titularului.
Certificatele de naștere ale minorilor vor fi transcrise ulterior transcrierii certificatului de căsătorie al părinților.
Acte necesare:
– Certificatul de căsătorie original simplu/apostilat/supralegalizat eliberat de autoritățile din străinătate – original;
– Traducerea legalizată a certificatului de căsătorie – original;
– Certificatele de naștere ale soților – dacă se prezintă Extrase multilingve conform Convenției de la Viena nu necesită apostilare/supralegalizare/traducere;
– Actele de identitate ale soților(carte de identitate / carte provizorie de identitate sau pașaport cu domiciliul în străinătate – pentru cetățenii români care au avut ultimul domiciliu în municipiul Iași);
– Declarația notarială a ambilor soți cu privire la numele de familie după încheierea căsătoriei, în cazul în care acesta nu este specificat în certificatul original;
– Declarația soțului/soției, cetățean român dată în fața ofițerului de stare civilă sau în formă autentică dacă cererea de transcriere este depusă prin împuternicire cu procură specială, cu privire la faptul că nu mai există un alt act transcris sau reconstituit în registrele de stare civilă române;
– Declarații notariale din partea ambilor soți cu privire la regimul matrimonial ales de aceștia, dacă se solicită înscrierea regimului matrimonial în actul de căsătorie;
– Dacă este cazul, Convenția matrimonială încheiată în străinătate simplă/apostilată/supralegalizată, original și traducere legalizată sau la notar public din România;
– Hotărârea de divorț sau certificatul de deces privind o eventuală căsătorie anterioară, dacă este cazul;
– Taxă procesare dosar 149 lei;
– Taxă eliberare certificat 47 lei.
Modalități de plată:
– casieria primăriei Dumbrăvița RO65TREZ62121070203XXXX(TAXĂ EXTRAJUDICIARĂ DE TIMBRU-TAXE STARE CIVILĂ)
– sau pe ghiseul.ro
În cazul în care titularul nu se poate prezenta, împuternicitul trebuie să prezinte:
– Procură specială autentificată:
– făcută la notar public, în țară;
– făcută în străinătate – la notar public (apostilată/supralegalizată, după caz, și tradusă prin traducere legalizată în România) sau la misiunile diplomatice/oficiile consulare de carieră ale României;
– Act identitate mandatar-original.
5. Transcrieri căsătorie în caz de redobândire, dobândire cetățenie
Atenție! Depunerea dosarului la Starea Civilă a comunei Dumbrăvița se face doar conform programului de preluări cereri, afișat.
În conformitate cu prevederile Legii nr. 119/1996 privind actele de stare civilă, republicată, cetățenii care au redobândit sau li s-a acordat cetățenia română, nu au avut niciodată domiciliul în România și nu dețin carte de identitate/pașaport românești pot depune cererea de transcriere la oficiul de stare civilă al ORICĂRUI MUNICIPIU REȘEDINȚĂ DE JUDEȚ de pe teritoriul României inclusiv București sau la Ambasada/Consulatul României din străinătate.
Persoanele care au redobândit sau cărora li s-a acordat cetăţenia română şi care au avut domiciliul în România, depun cererea de transcriere a certificatelor/extraselor de stare civilă/extraselor multilingve ale actelor de stare civilă la Serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor/primăria unităţii administrativ-teritoriale pe raza căruia/căreia se află:
- a) ultimul loc de domiciliu avut în ţară, înainte de pierderea cetăţeniei române;
- b) adresa imobilului în care a locuit înainte de dobândirea cetăţeniei române, înscrisă în documentul eliberat de structura pentru imigrări.
Atenție! Dosarele NU se pot depune prin mandatar, se depun PERSONAL de către titularii actelor, reprezentanții legali ai minorilor, moștenitorii în cazul certificatelor de deces.
Datorită implementării SIIEASC din luna ianuarie 2025 se va putea depune cererea DOAR PENTRU UN SINGUR CERTIFICAT.
Termenul de soluționare a dosarelor este de 60 de zile.
Acte necesare:
– Dovada redobândirii/dobândirii cetățeniei române(Certificat de cetățenie) – original;
– Certificat de căsătorie – original;
– Certificatele de naștere ale soților – original;
– Cărțile de identitate și pașapoartele soților – original;
– Convenția matrimonială încheiată în străinătate simplă/apostilată/supralegalizată, original și traducere legalizată. În situația în care soții nu dețin așa ceva vor prezenta o declarație notarială privind legea aplicabilă regimului matrimonial; dacă legea aplicabilă este legea română, atunci trebuie precizat și regimul matrimonial ales;
– Taxă procesare dosar 149 lei;
– Taxă eliberare certificat 47 lei.
Modalități de plată:
– casieria primăriei Dumbrăvița RO65TREZ62121070203XXXX(TAXĂ EXTRAJUDICIARĂ DE TIMBRU-TAXE STARE CIVILĂ)
– sau pe ghiseul.ro
STARE CIVILĂ
Preluări documente și cereri:
Luni – miercuri: 8:30 – 12:30
Joi : 14:00 – 17:00
Vineri: 8:30 – 10:00
Eliberări certificate:
Luni – miercuri: 14:00-15:30
Joi: 14:00 -17:00
Vineri: 8:30 – 10:00
Oficiere căsătorii:
Joi – vineri: 10:00- 13:00
Sâmbătă: 13:00 -16:00